Az értelmi fogyatékossággal élő gyermekeket is ellátó oktatási intézményekben elterjedtté vált az a gyakorlat, hogy a szülők reggel és a tanítás végén az utcán, a kapuban, jobb esetben a portánál várhatják meg gyermeküket.
A hozzánk forduló szülők sérelmezik, hogy nem mehetnek fel az osztálytermekbe, ezért nem tudnak a gyermeküket oktató pedagógussal kapcsolatot tartani, nem tudnak a személyesen tájékoztatást, tanácsot kérni – amely különösen a szavakkal nem kommunikáló fogyatékossággal élő gyermeket nevelő szülők számára jelent nagy nehézséget.
Az iskolák arra hivatkoznak, hogy a látogatás rendjét a házirend rögzíti, melyet nekik be kell tartaniuk.
A megfelelő működés fenntartása érdekében természetesen az oktatási intézményeknek gondosan meg kell szerveznie a szülők fogadásának rendjét, azonban úgy gondoljuk, hogy minden szülőnek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a pedagógusokkal rendszeresen, személyesen is kapcsolatot tarthasson, különösen olyan intézményben, ahol fogyatékos gyermekek oktatása zajlik.